Wednesday, June 5, 2013

Baby eczema, ruam dan alahan




Perkongsian oleh Sis Zakiah Mohd Noh berkenaan aczema 






















Salam Ceria...

Hari ni nk share satu cite..budak comel ni nama dia Uwais Ikhsan, 7mth..my nephew. Dia ni kulit sensitif skit...kalau baring kat tilam atau toto yg kurang bersih bdn dia akn gatal, x lama tu sure dia menggaru dan keluar la merah2 kt bdn, muka...kesian sgt..

Satu hari tu uwais ada kt umah mak. Tak sampai hati saya tengok dia dalam keadaan tak selesa menggaru sana...menggaru sini...teringat plak saya ada bawak SABUN MARINE ESSENCE dengan estrak garam buluh. 

Saya pun terus bagi kat mama Uwais mintak dia mandikan Uwais dengan sabun ni sebab aritu saya ada terbaca mengenai testimoni ekzema menggunakan sabun marine essence ni..In shaa Allah boleh pulih.

Sblm ni mama Uwais dah beli macam2 krim kat farmasi...mandian antiseptik pun ada...tapi semuanya tak sesuai untuk kulit Uwais.

Alhamdulilah lepas 3 kali penggunaan dah nampak perubahan kat kulit Uwais...TQ ALLAH.

p/s : bukan untuk baby saje tau...satu family boleh guna...untuk muka yang lebih licin, hilangkan kegatalan di kepala dan hilangkan hitam2 kat 'ketiak' dan pelipat yang sewaktu dengannya.


PM SAYA DI 014 - 669 1696



No comments:

Post a Comment