Thursday, February 28, 2013

Bacaan kencing manis turun (ibu saya sendiri)




















Catatan dan susulan Kencing manis ibu saya (di Kluang, Johor) 

12/2/2013 : Bangun pagi ni seronok dapat Good News dari adik saya, Siti Nurhafzan. Kaki ibu dah tak bengkak macam malam tadi. Bacaan kencing manis ibu kami dah turun kepada 8 daripada 17 bacaannya. Subhanallah! Hanya sehari. Mengamalkan 1 sachet Garam Buluh di minum, sapuan Bio Ever yang betul dan tidur beralaskan Bio Velocity Sleep Mate (BVSM). Tq Allah.

Pernah beberapa kali bacaan kencing manisnya sampai tak boleh baca! seraaammmmm!!! Kaki yang bengkak. Bila di tekan daging pada urat keting, lembik. Mata ibu pun dah mula berpasir bila bacaan gulanya tinggi. 

Doktor dah mula suruh ibu saya injek insulin sendiri di perut setiap hari. Setiap kail injek mesti rasa gatal seluruh badan. Doktor cakap kesan dari ubat insulin tu. Sedih saya tengok ibu cam tu. Apa lagi empunya badan, ibu selalu rasa sedih dengan keadaan kesihatannya. 

Bermacam produk dan jenama yang ibu cuba. Bila tengok Wanita Hari Ini di TV3, apa yg promo bagus di TV mesti dia call kami menyuruh kami belikan. Tapi kesannya tak lama. Ibu mmg kontrol pemakanan termasuklah beras (guna beras Taj Mahal sbb kurang kanji).

18/2/2013 : Malam tadi saya call ibu. Dengar suara ibu pun happy (Nak nangis tp tahan..happy sgt)
Alhamdulillah sekarang kami sekeluarga tak risau lagi. Allah bantu permudahkan dgn jumpakan produk yg dapat bantu masalah ibu. 

Tiada berita yang lebih gembira bila ibu lebih sihat dan cergas utk aktiviti harian. Tq Allah. Tq adik2ku Zura, Siti & Nurul yang sentiasa jaga ibu. Kami sayang ibu!

No comments:

Post a Comment