Tuesday, November 6, 2012

KEPERLUAN AIR MINUMAN SEHARI???














Orang selalu kata kena minum air banyak tapi banyak mana??? Cukup ke 8 gelas sehari??? Gelas tu besar mana pula??? Sebenarnya..SETIAP BERAT BADAN 25kg KITA PERLU MINUM 1 liter AIR... so kalau berat 50kg=2 liter la.. dan begitulah seterus pengiraannya. 

Air mempercepatkan proses pemecahan lemak, pembuangan toksin dalam badan, melancarkn sistem penghadaman dan bebas dari penyakit batu karang. Tambahan pula bila kita ambil apa2 supplement termasuk BE, MAHARANI, LACTOLITE, sebab supplement semulajadi membebaskn toksin dari tubuh dan memperbaiki sel2 yg rosak. Air amat diperlukan dlm proses ini, jika tidak kita akan mengalami keadaan yg dinamakn healing proses. Air yg dmaksudkn ialah AIR KOSONG n bkn kopi, teh tarik, sirap.. etc..etc..

BE, MAHARANI, LACTOLITE, ni pure/concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Pengambilan apa2 herba @ ubat akan menyebabkan darah kita menjadi pekat jadi kekurangan air akan myebabkn darah menjadi pekat. Jadi perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dlm sebiji cawan sudah tentu boleh larut tapi kalau sesenduk gula??? Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dlm sebiji cawan, jadi ia perlu bekas yg lebih besar iaitu jag.

Cara mudah untuk mengira keperluan air seharian kita:
jika berat kita 60kg air yg diperlukan 2.4 liter... @ berat kita bahagi 25. sediakan air tu secukupnya n kita minum la sikit2 dari bangun pagi sehingga la nak tidur... nak minum air apa pun boleh dalam masa tu jnji air kita dah sukat tu harus dihabiskan...

Panduan: 
45 kg = 1.8 liter
50 kg = 2.0 liter
55 kg = 2.2 liter
60 kg = 2.4 liter
65 kg = 2.6 liter
70 kg = 2.8 liter
75 kg = 3.0 liter
80 kg = 3.2 liter
85 kg = 3.4 liter 

tetapi jika anda mengambil V3SR BODY PROGRAMMING, air minuman harus ditambah lagi sukatannya supaya toksin yang menghuni sekian lama dalam tubuh mudah keluar melalui pembuangan air besar.. Insya'Allah..

1 comment: